Działania, by wskaźnik ten był na wysokim poziomie, związane są ze stałym monitorowaniem tego poziomu oraz z wdrażaniem zmian

Kilka sposobów na poprawę współczynnika konwersji

Działania, by wskaźnik ten był na wysokim poziomie, związane są ze stałym monitorowaniem tego poziomu oraz z wdrażaniem zmian. Czasami zmiana jednego elementu na stronie sklepu może robić istotną różnicę. Czasem warto coś dodać, a czasem zmienić. Działania służące temu, by współczynnik konwersji był jak największy, nie dotyczą jedynie sklepów. Warto zainteresować się tym zagadnieniem w każdej sytuacji, kiedy oferuje się coś przez internet.

Funkcjonalny i przejrzysty sklep a zyski z niego

Działania, by wskaźnik ten był na wysokim poziomie, związane są ze stałym monitorowaniem tego poziomu oraz z wdrażaniem zmian

Autor zdjęcia: MrJamesBaker

Wygląd sklepu odgrywa dużą rolę w tym, czy osoby, które do niego trafią, staną się klientami. Dlatego tworzenie go powinno charakteryzować się profesjonalizmem. Musi być funkcjonalny i umożliwiać intuicyjne poruszanie się po stronie. Równie ważna jest jego estetyka i to, by pasowała ona do branży, w jakiej sklep funkcjonuje. Wygląd i profesjonalizm strony sklepu mają wpływ na to, jak potencjalny klient ocenia jakość tego, co on oferuje. Konieczne jest pamiętanie o tym, że wygląd sklepu ma zachęcać do dokonywania zakupów.

Kilka zmian, które mogą podnieść konwersję

Nawet jednak w najlepszym sklepie internetowym zawsze da radę coś poprawić. Dzięki takim zmianom współczynnik konwersji się podniesie. Zmiany, o których warto pomyśleć w pierwszej kolejności to:

  • skrócenie czasu ładowania się strony,
  • pozbycie się niepotrzebnych elementów,
  • pozbycie się tego, co może irytować, np. muzyka w tle,
  • dopasowanie kolorystyki na stronie do jej oferty,
  • uczynienie wyraźniejszymi przycisków służących do wykonania jakiejś akcji,
  • opcja komentarzy przy produktach.

Działania mogą być różne. Zawsze chodzi o to, by wygląd strony zachęcał do pozostania w niej na dłużej i wzbudzał wiarygodność oraz pozytywne skojarzenia. Pomocne jest wszystko to, co ułatwia dokonywanie zakupów. Taką rolę pełnią komentarze zamieszczane przez klientów, ponieważ często znajdują się w nich informacje ważne dla innych osób.