Współczynnik konwersji e-commerce można obliczyć dzieląc liczbę dokonanych zakupów przez liczbę użytkowników wchodzących na dany sklep internetowy - wynik należy pomnożyć jeszcze przez 100%

Dlaczego warto zadbać o jak najwyższy współczynnik konwersji?

Posiadacie bardzo dużą liczbę odwiedzin w waszych sklepach internetowych, ale nie przekłada się to na odpowiednie zyski finansowe? To znaczy, że wasz współczynnik konwersji e-commerce nie jest na najwyższym poziomie. Dlaczego trzeba poprawić ten parametr? Zapraszamy do przeczytania dzisiejszego wpisu.

Jak obliczyć współczynnik konwersji?

Współczynnik konwersji e-commerce można obliczyć dzieląc liczbę dokonanych zakupów przez liczbę użytkowników wchodzących na dany sklep internetowy - wynik należy pomnożyć jeszcze przez 100%

Autor zdjęcia: R0YJohan

Współczynnik konwersji e-commerce można obliczyć dzieląc liczbę dokonanych zakupów przez liczbę użytkowników wchodzących na dany sklep internetowy – wynik należy pomnożyć jeszcze przez 100%. Najlepsze sklepy na świecie mają współczynnik konwersji na poziomie kilkudziesięciu procent. Jak to jest w Polsce? Statystyki pokazują, że tylko około 1%- 2% wszystkich wizyt w witrynach internetowych kończy się dokonaniem zakupu. Co zatem zrobić, aby poprawić ten wskaźnik?

Jak poprawić współczynnik konwersji?

Należy zadbać nie tylko o szeroki asortyment oraz jakość oferowanych produktów czy świadczonych usług. Trzeba podkreślić, że wiele innych rzeczy także wpływa na to czy klient dokona zakupu czy też tego nie zrobi. Właściciele sklepów internetowych powinni zadbać o przejrzysty wygląd własnej strony, aby klienci szybko mogli odszukać rzeczy, które najbardziej ich interesują. Należy również zatroszczyć się o możliwie jak najmniej skomplikowane procedury związane z dokonywaniem określonych produktów. Poza tym trzeba dostarczyć klientom wiele opcji płatności, aby mogli skorzystać z rozmaitych wariantów.

Dobrze jest co jakiś czas kontaktować się z konsumentami, aby poznać ich opinie na temat działania sklepu oraz jego usług. Można do tego zastosować na przykład program do ankiet i stworzyć tam kilka krótkich, ale konkretnych pytań, które pozwolą uzyskać wiele cennych informacji – takie wiadomości można wykorzystać w przyszłości, żeby poprawić współczynnik konwersji e-commerce i zarabiać więcej pieniędzy (więcej: https://www.omniconvert.com/pl/narzedzie-do-optymalizacji-wspolczynnika-konwersji).